SilverMint blog Chorwacja z dziećmi
|||

Chorwacja z dziećmi: gdzie spokojne miejscówki na rodzinne wakacje?

Chcę Ci ułatwić przeszukiwania i w tym wpisie podaję namiary na wszystkie apartamenty w Chorwacji, w których spędziliśmy nasze urlopy z dziećmi w ostatnich latach.

Zapytania o polecenie noclegów to najczęstszy temat wiadomości, które otrzymuję od Czytelników. Sprawdźcie więc poniższe linki.

Od razu zaznaczę, że są to miejsca spokojne, czasem nawet odludne. Takie lubimy.

Wszystkie polecane obiekty są z basenami.

O tym, kiedy i jak wyszukuję noclegi na nasze wyjazdy rodzinne przeczytasz tutaj.

1. Wyspa Pag, miejscowość Povljana

Ciężko mi wskazać tylko jedno miejsce na wyjazd z dziećmi do Chorwacji. Wszędzie nam się podobało i w każdym miejscu spędziliśmy udany urlop. Jednak najczęściej polecałam Pag - a to dlatego, że miejsce to spełniało kryteria, jakimi kieruje się bardzo wiele osób szukając miejsca na urlop z dziećmi: (prawie) piaszczyste plaże z łagodnym zejściem do morza.

Dla mnie osobiście piaszczysta plaża w Chorwacji nie stanowi kryterium wyszukiwania - dzieci doskonale bawią się na tych kamienistych i żwirowych. Poza tym typowe piaszczyste plaże, jakie kojarzymy z naszym Bałtykiem, w Chorwacji nie występują. Piasek, jaki napotkamy np. na wyspie Rab, czy na lagunie Nin, to raczej coś w rodzaju miękkiego mułu, który sprawia, że woda traci swoją turkusową barwę. Tutaj pisałam więcej o plażach i o tym, dlaczego nie trzeba szukać piasku w Chorwacji.

Na Pagu spędziliśmy dwutygodniowy urlop w apartamentach Villa Jurac.

Polecam ten obiekt, jeśli szukasz czegoś blisko morza, w spokojnej miejscowości. Pieszo dojdziesz do ładnej, żwirkowo-piaszczystej, łagodnej plaży i kilku restauracji. Dokładny opis i zdjęcia tych apartamentów, polecane miejsca do odwiedzenia na wyspie i poza nią (bajkowe Wodospady Krka), restauracje, ciekawostki znajdziesz we wpisie: Pag - najbardziej słoneczna z wysp.

dzieci kąpią się w basenie
Villa Jurac, Pag

2. Wyspa Šolta, miejscowość Maslinica

Wakacje na Šolcie to było prawdziwe chorwackie slow-life. Wyspa nie jest zatłoczona, ma mnóstwo dzikich miejsc i kilka spokojnych miejscowości, w których życie toczy się baaardzo powoli. Niewielkim kurortem jest Maslinica, z piękną mariną i malowniczymi zachodami słońca.

Wakacje spędziliśmy u przemiłej rodziny w apartamentach Igor.

Obok "Igora" jest kolejny ładny dom z basenem z apartamentami na wynajem - Mariela.

Pieszo można dojść do niewielkiej, ale łagodnej plaży. Klucząc między uliczkami zejdziemy do mariny, w której jest sporo knajpek. Wyspę najlepiej zwiedzić samochodem. Przez wzgórza porośnięte dzikim rozmarynem dotrzemy do odludnych zatoczek. Wszystko, co można i warto zobaczyć na wyspie, gdzie kupić dobrą oliwę i miód z kwiatów rozmarynu i inne ciekawostki opisałam tutaj: Šolta - chorwackie slow-life.

Apartamenty Igor, Solta

3. Wyspa Korčula, miejscowość Potirna

Korčula to taka Chorwacją w pigułce. Jest tutaj wszystko, z czym kojarzą się nam wakacje w tym kraju: wybrzeże z turkusową wodą, małe wioski, sporo zatoczek do plażowania, zabytkowe miasteczko Korčula, zwane "małym Dubrownikiem". Można urządzić sobie stąd wypad do Bośni i Hercegowiny lub do Dubrownika.

Na Korčuli wybraliśmy bardzo spokojne, nawet powiedziałabym, że odludne miejsce. To apartamenty Villa Milina.

Do jedynej w okolicy restauracji trzeba iść dobre pół godziny i to pod górkę! Ale za to można tam chodzić codziennie, bo świeże ryby, jakie serwują właściciele, są tego warte! Do maleńkiej, kamienistej zatoczki schodzimy w ciągu kilku minut. Plażujemy bardzo kameralnie. Na wyspie i poza nią jest tak dużo atrakcji, że spokojnie zapełnimy nimi cały dwutygodniowy urlop. Czytaj o nim tutaj: Korčula - wszystko o wakacjach z dziećmi na wyspie.

Korcula wyjazd z dziećmi
Villa Milina, Korcula

Pobierz kolorowanki w śródziemnomorskich klimatach!

SilverMint blog kolorowanki do pobrania
Pobierz śródziemnomorskie kolorowanki!

4. Wyspa Krk, miejscowość Linardici

Wyspa Krk to był cel naszego pierwszego wyjazdu do Chorwacji z dziećmi. Szukałam czegoś w miarę blisko, stąd wybór tej zielonej wyspy.

Na Krk wybrałam dla nas apartamenty Villa Haya.

To też trochę odludne miejsce, ale pieszo do lokalnej konoby można dojść. Do plaży trzeba już podjechać, ale wybrałam ten obiekt ze względu na śliczny basen, z częścią dla najmłodszych dzieci. Moje córki były jeszcze zupełnie małe i szukałam dla nich bezpiecznego miejsca, w którym mogłyby się chlapać.

Zjeździliśmy całą wyspę Krk - a także okoliczne Cres i oba Losinje - i muszę przyznać, że to piękna okolica. I chyba trochę traktowana po macoszemu przez wszystkich, dla których Chorwacja to tylko Dalmacja. Niesłusznie! Wszystko, co zobaczyliśmy, polecane plaże, restauracje i atrakcje opisałam tutaj: Zielona wyspa Krk.

Villa Haya Linardici Krk
Villa Haya, Linardici, Krk

5. Gdzie nocować w drodze do Chorwacji

Jeśli wybierasz się do Chorwacji z noclegiem po drodze, co ma jak najbardziej sens, jeśli macie tylko jednego kierowcę lub planujecie jechać dalej na południe (np. na Korculę), polecam Ci mój wpis o tym gdzie nocować i co zwiedzić w drodze do Chorwacji. Nocowaliśmy raz na Węgrzech nad Balatonem, raz w północnej części Chorwacji tuż przy granicy ze Słowenią. Wracając z wyspy Krk "zahaczyliśmy" o Słowenię i przepiękne Alpy Julijskie. Wszędzie w tych artykułach podaję też linki do noclegów.

O Chorwacji napisałam na moim blogu całkiem sporo. Oprócz szczegółowych relacji z wyjazdów, sporo miejsca poświęciłam na opisy dojazdów: mapki tras, koszty wszelkich opłat (paliwo, opłaty za autostrady).

Zrobiłam też zestawienie kosztów całego wyjazdu - w szczególności, jeśli chodzi o ceny i wydatki na miejscu. Ile kosztują rodzinne wczasy w Chorwacji? - to chyba kolejne z najbardziej popularnych kwestii omawianych na wszelkich forach tematycznych. Ceny w Chorwacji rosną z roku na rok i warto zdać sobie sprawę z tego, że nie jest to tani kraj.

Na naszych wyjazdach lubimy odwiedzać lokalne konoby. Kuchnia śródziemnomorska i jej ryby, grill, pachnące zioła i proste dania bardzo pasują dzieciom. Mamy listę ulubionych dań i tego wszystkiego, co dzieci lubią jeść w Chorwacji. Nawet mój niejadek polubił tam owoce morza!

SilverMint blog jedzenie w Chorwacji - kalmary
Co dzieci lubią jeść w Chorwacji?
Jak przetrwać podróż z dziećmi SilverMint
Pobierz poradnik "13 sposobów jak przetrwać długą podróż z dziećmi"

Ubezpieczenie na wyjazd

Zawsze wyjeżdżając zagranicę kupuję dodatkowe ubezpieczenie. Mam NFZ-owskie karty EKUZ, ale osobiście uważam, że to za mało i nie zawsze wystarcza. Od lat korzystam z jednego ubezpieczyciela - mają dobre ceny, sprawną obsługę assistance, a także nie robią problemów z uzyskaniem odszkodowania (a niestety już parę razy korzystałam z tych polis na wyjazdach). Tutaj napisałam wszystko o polisach wraz z namiarami na "moją" polisę.

Wyszukiwanie noclegów

Jeśli wyszukujesz noclegów przez wyszukiwarkę Booking.com, możesz skorzystać z podanych przeze mnie linków lub z poniższego okienka. Jeśli dokonasz rezerwacji korzystając z nich, trafi do mnie niewielka część prowizji, jaką Booking pobiera od właścicieli obiektów. Dla Ciebie cena oczywiście jest stała, taka sama, niezależnie z jakiego linku rezerwujesz.

Jeśli zaś korzystasz z wyszukiwarki Airbnb, możesz kliknąć w poniższy kupon i zarejestrować się. Otrzymasz 130 zł na pierwszą rezerwację, a do mnie trafi bonus za polecenie. Kliknij na poniższy obrazek i podążaj za instrukcjami portalu.
SilverMint kupon 100 zł Airbnb

SilverMint blog kolorowanka Chorwacja
Pobierz kolorowanki, mapki i inne materiały